Filborna och systrarna Hansson

 
Dags för Helsingborg. Kort avstämning med Jonas Lundström och därefter ett längre samtal med Sophie Hansson. Den tjejen får man energi av. Har hittills knappast sett henne sur utan hon ser nästan alltid glad ut, en styrka! Under träningen dök Lennart Ekdahl, rektor på Filborna, upp och vi får tid till att följa upp NIU verksamheten och att prata utveckling. Louise tillbringade förmiddagen med nationella prov . Louise går på Filborna, precis som Sophie, på 4 år. En klar fördel att få möjlighet till 4 år, då det är tufft att hinna med allt. Bra studier och bra simningar kräver mycket tid. Träffade även på Lena Andersson Stenkvist, simskoleansvarig i Helsingborg. Hon är en klippa. Kunnig, positiv och trevlig.
Jag passar på att ringa Tomas Löfgren för att se om vi kan träffas.
Tomas var en av mina första tränare. Jag kommer ihåg att han var grymt bra och jag har tänk efteråt, när jag själv blev ledare , på vad det var som gjorde honom så bra. Det var att han såg mig och vad jag behövde. Han förklarade varför vi gjorde saker och satte upp mål för varje övning och pass. Tomas jobbar på Filborna gymnasium alltså där Sophie och Louise går. Förra gången jag träffade honom bjöd han in mig i sin klass där jag fick hålla ett föredrag om ledarskap. Nu träffas vi över en kopp kaffe. Så kul att träffa dig igen Tomas!!!