Att äta sushi på riktigt!


Är inte bara gott utan en fantastisk upplevelse.
Tågresa genom bergen och till andra sidan Japan för att komma till Toyama var fantastis. Naturen är hänförande. Havet, bergen och snön! I Toyama möttes jag av min kontakt Yutaka Fukuda, vice president och styrelseledamot I Toyama simklubb. Vi besökte 2 av stadens simbasänger och 3 hotell.
Därefter var det dags för sushikväll på äkta japanskt vis
Hemma har jag ibland köpt sushi på ICA för det är så gott och slukat det snabbt. När jag nu blev utbjuden för att äta sushi på japanskt vis var det något helt annat. Middagen tog 3 timmar. Restaurangen bestod av 5 platser och dessa upptog vi. Kocken stod mitt ibland oss och förberedde maten. En oförglömlig kväll och massor av nya simvänner (och massor av nya visitkort)
Nu går färden mot Sydney och SSW State Open Championship där både Jennie Johansson och Therese Alshammar ska simma. Hörs i mogon!