Hemma

efter en fantastiskt givande vecka på Playitas.
Sitter i mitt kök och försöker summera det jag varit med om. Tankarna är många och kreativa, ger mig energi!

Bra träning. Bassängen är bra och vädret var kanonbra, vilket självklart gör sitt till.
Vi hade mycket media på plats hela veckan. Självklart var Sarah det stora fokuset men även Simon och systrarna Hansson fick jobba på en hel del!
Mötena med de andra idrotterna är spännande. Dels såklart med coacher och förbundskaptener men även med de aktiva.
Vi har ju som jag tidigare skrivit om coachgrupper som träffas regelbundet, men på plats en vecka finns möjligheter till helt andra samtal.
Föreläsningarna bestod av allt från antidoping, kost, sömn, inspiration till ren information om hur OS-byn ser ut osv
Klädprovningen var spännande. Dels kläderna vi fick när vi kom, en uppsjö av kläder. Sedan provningen med HM:s experter som i varje fall hjälpte mig att se till att de nya jeansen inför OS satt på höfterna istället för i midjan...börjar bli gammal?
Maten var bra och ytorna för träffar fantastiska. Miljön med öppet hav och vågor samt dramatiska berg gav en liten känsla av RIO.
En stor känsla av RIO fick vi sista kvällen då det var party. RIO-tema med samba orkester, grillmat och brasilianska färger och attiraljer.
Nu ser jag fram emot en morgondag i planeringens tecken med Henke Forsberg, samt en planeringsvecka inför EM i Israel.
Dessutom ett intressant skypemöte med Johannes Skagius...han har något nytt på gång.
God natt!