Utvärderingsvecka

DM -helgen blev rätt lyckad tycker jag. Många rör på sig och jag ser fram emot ett snabbt SM med bra arrangemang.
Till kortbane -EM i Israel blir det antagligen en liten trupp och jag hoppas att så många som möjligt satsar på att simma fort i 50.a i slutet av året. Vet att flera svenskar kommer åka till Amsterdam Swim Cup, en bra tävling fick vi erfara förra året.
Nu är vi inne i en utvärderingsfas. Denna vecka består av ett antal utvärderingsmöten av olika slag och i olika konstellationer. Dessutom enskilda möten med simmarna på NEC där samtliga resurspersoner kring NEC är delaktiga. Det är alltid någon del som blir lättare att sätta i sitt sammanhang när man har hela bilden av simmarens prestation.
Ikväll ska jag träffa min rumskompis från UCLA, Andrea. Vi bodde ihop 1985-1986 och har inte setts sedan dess.