Att visa uppskattning


Det finns två tjejer i landslaget som alltid tackar för maten på våra läger, Ida och Nathalie Lindborg. Deras tredje syster är likadan. Det är ganska häftigt tycker jag och tänk vad lite det krävs för att man ska bli glad. Även om jag inte lagat den maten som vi just fick på ex Clarion så är det tanken att det är någon som bokat och sett till att det blev bra och förhoppningsvis även gott.
Igår fick jag blommor. Det ringde på dörren, jag satt och jobbade och hunden skällde så blomsterbudet flydde hals över huvud. Utanför stod en bukett med blommor. Det var från SOK. Jag hade hela OS-staben hemma i fredags och några jobbar ju för SOK. Vad glad jag blev!
Precis som det jag skrivit förut om Johannes Skagius sätt att tacka med sina vykort bl a. Och vi ska inte glömma Truls Plate, simtränare och som han själv kallar sig ”simtokig”. Han hänger med , ger beröm, uppmuntran och visdomsord.
Jag hade även vårt kvinnliga nätverk hemme under Swim Open. 8 st kvinnor i olika positioner inom simningen. Vi brukar träffas vid varje mästerskap och en fråga är hur vi ska få fler kvinnor att välja att jobba som seniortränare. En av de frågor vi diskuterade var hur vi bl a kan stötta varandra, uppmuntra och ge goda råd.
Visst kan vi alla "till mans" bli bättre på att ge beröm till varandra!