Lycka till Henke


Sista arbetsdagen på simförbundet är gjord för Henrik Forsberg och om en veck a är det dags för honom att börja som sportchef hos SOK. En fantastisk möjlighet! Och vilken kompetent person de får. Vi har jobbat som ett team under den tid jag varit på SF och jag kommer sakna honom. Nu tar jag över några av hans uppgifter bl a RIG, NIU och budgetarbetet. Ska bli kul ! Kolla bilden nedan från ett av uppdragen på tidigt 2000 tal med juniorer. Fotograf Jozef Michlewicz…som alltid!
Det var ju ett tag sedan jag skrev och efter Universiaden blev det lite ledighet och sedan har det varit full fart igen. I augusti träffades gamla spårvägsgänget från 70-talet. 5 timmar av skratt och roliga händelser ger energi. Kul att vi träffas på detta sätt en gång per år. Tänk vad simningen har gett oss mycket!
NEC startade igen i början av september. På plats första veckan var Jennie Johansson, Sarah Sjöström, Michelle Coleman, Erik Persson, Gustav Dahlman och Niels Liess. Niels kommer från Österrike och tränar med NEC på heltid. Han simmade VM i somras och han satsar framför allt på 200 frisim och 200 fjärilsim. Adam och Isak, som också simmar på NEC, simmade ju Universiaden och var lediga när NEC startade. Björn Seeliger, Erik Brandt och Daniel Räisänen simmar sedan tidigare några pass i veckan med NEC. Bosögänget var på plats på NEC under veckan för att testa laktat, hoppspänst, kaliper och annat. Kul att vara igång med tester igen. Nästa vecka är det dags för teknikanalyser med Rein Haljand igen. Tiden går fort när man har kul.
NIU –mästerskapen simmades i Jönköping den 21 september i yardsbassäng. Rekordmånga skolor deltog och Helsingborg vann poängtävlingen. Förutom bra arrangemang (lite väl långa tävlingar) och en trevlig middag på torsdagskvällen fick vi även lyssna till en intressant kostföreläsning.
Järfälla Simsällskap får snart en ny bassäng. Jag och Carl Jenner besökte klubben för att prata simning och planering. Bassängen ser spännande ut!
Diezel, min hund, är med på mina resor och är det är ett fantastiskt sällskap och det blir en del vardagsmotion vilket är bra. Brahehus i spöregn , promenader i Jönköping tidigt på morgonen och långa promenader på Södermalm där jag lär mig massor om denna intressanta och kulturella stadsdel.
Tack till SK Neptun för att jag fick komma till er och prata och vara med på er HLR utbildning som Jan Björk höll i. Nu känner jag att jag kan vara till hjälp om nöden kräver och det gör den ju ibland tyvärr. Så… se till att uppdatera din HLR med jämna mellanrum, numera ska den uppdateras varje år och det känns bra då det är lätt att glömma det man inte gör så ofta.