Att vara en del av ungdomars utveckling

är en fantastisk möjlighet. Igår fick jag möjligheten att hylla "mina" fd simmare som tog studenten på Arlandagymnasiet. Flera av dem träffade jag när de kom till klubben för ett sk "uppsim". De visade vad de kunde och var där med sina föräldrar. Då jag vid denna tid jobbade i Väsby Sim som huvudtränare, var en av mina uppgifter att möta simmaren med föräldrar och se till att de hamnade på rätt nivå i klubben. Nivå efter färdigheter, ålder och mål.
Att idag kunna höra deras berättelser från då och inför framtiden med USA- studier eller Japanbesök känns fantastiskt. Lycka till alla underbara simmare och föräldrar! Tack för en mycket trevlig dag igår. Vi var helt slut när vi kom hem. Bild av Isabelle Blomqvist (även en av mina simmare från förr som sedan många år jobbar som tränare i Väsby) Ibland saknar jag klubblivet!
<