back on track

Förut på terminal 4 och nu på terminal 5
 
 
Spårvägsgänget som hade Magnus Kjellberg hemma hos mig på en härlig återträff. Vilken rolig kväll, alla är som på 70 -talet!
 
Tillbaka igen och nu nya skyltar på arbetsplatsen
 
Jenny Tilegrim på besök på förbundet. Jenny är kock och jobbarde med OS simmarna på precamp i somras
 
 
 
 
Bruce Gemmel, kathy Ledeckys coach, berättar om arbetet med Kathy och arbetet i klubben där han jobbar.
Jag och Diezel sprang upp på Hammarbybacken, jobbigt men vilken fin utsikt
PÅ landet, still och lugnt och mycket sly att röja
 

Har varit tillbaka på jobbet i några veckor eller rättare sagt lite till och från. Med mitt jobb är det svårt att ta helt ledigt. Så är det när man jobbar med människor och så måste det få vara tycker jag. Jag gillar att jobba och vill egentligen inte vara ledig längre tider. Jag tappar kollen och mina rutiner. Men jag har haft möjligheten att vara på mitt landställe för att röja i trädgården och njuta av stillheten. London har besökts och bl a Madame Tussauds. Vilken besvikelse. Sist jag var där var 1992. Nu stod alla och tog selfies med varenda docka och det gick knappt att komma fram för att titta på dem. Inte min grej direkt. Vad används dessa kort till?
I helgen arrangerade Svenska simförbundet en konferens för alla simidrotter. Måste säga att det var en av de bästa konferenserna jag varit på. Intressanta föreläsare, intressanta diskussioner och trevliga möten. Bruce Gemmel berättade om hur han jobbar med sin adept Kathy Ledecky, Rein Haljand visade på hur arbetet med landslaget mot OS har fungerat. Nicky Lukic visade på trender inom svensk och utländsk simning genom att jämföra SM, EM och OS. Jag och OS-coacherna gjorde en presentation om vägen mot RIO men också en kort utvärdering av resultaten från Rio. Glädjande var det en hel del frågor. Maja Reichard berättade om sin väg till OS och Fredrik Lundin gav oss en inblick i hur det funkar inom triathlon. Kalle Gårdström, som precis kommit hem från höghöjdsläger i Sierra Nevada, berättade om hur de lagt upp träningen på höghöjd. Dessutom var det en hel del intressanta föreläsningar om ledarskap, vägen till landslag och kreativitet.
Rein gav oss en hel del funderingar kring hur vi lär ut timing i benspark i frisim och ryggsim, andingen i framför allt bröstsim och frisim och en del annat. Kanske intressant att följa upp med coacher/instruktörer på alla nivåer? Det är ju oerhört svårt att ändra en invand teknik som vi alla vet och kan det göras rätt från början blir det lättare.
Ni som inte var där ni missade en riktigt bra helg. Dessutom lyfte jag två saker som ni och era klubbar bör ta med er.
Se till att klubbcoacherna har en tränarlicens för adekvat nivå! Som det är nu är det ett fåtal som har detta.
Dessutom ställde jag frågan varför det är så få kvinnliga coacher på seniornivå. Jag tycker att varje verksamhet ska titta lite kritiskt på hur man rekryterar och varför. Det finns massor av kompetens ute i landet och de är inte bara killar.
Nu är jag på väg till NIU-mästerskapen i Lund. Ska bli riktigt kul att dels hälsa på i Lund och se deras fina anläggning och dels såklart att titta på spännande tävlingar och träffa gymnasieungdomar. I morgon ska jag och Sarah föreläsa om Sarahs . Vi har fått höra att alla förberett sig med massor av frågor vilket vi ser fram emot.
Nya tag, nya mål och ny energi! Nu kör vi tillsammans!