Finns det något mer romantiskt land än Italien?!


Tror inte det. Har alltid älskat det. Rom på natten, Positano, Capri. Maten, naturen, människorna.
Är nyss hemkommen från Italien där jag och Anna Hammar tillbringat 1,5 dag. Bologna, Pesaro, Tolentino. Besök i Pesaro för att träffa Aurelio Minini. Aurelio fixade vårt precamp inför OS i London. Då var platsen Pescara och nu är platsen Pesaro, som ligger en bra bit högre upp vid kusten. Där finns bra förutsättningar för träning i 50:a och 25:a. Efter några timmar i Pesaro var vi på väg till Tolention där Arena har sitt högkvarter. Middag på kvällen med Umberto på ett fantastiskt ställe, en familjerestaurang med typisk mat från närområdet. Det blev en carbonara på riktigt. Tolentino och Pesaro drabbades ordentligt av jordbävningarna som var i Italien förra året. Vi såg faktiskt tecken av det som skedde på många ställen.
Övernattning på ett fantastiskt bed and breakfast med vackert rum och familjär atmosfär. Dagen efter blev en heldag med diskussioner kring utrustning, material, design och annat. Jag passade på att ge Arena mina gamla landslagskläder från 1992, då vi också var sponsrade från Arena. Kläderna kommer användas i någon typ av museum som kommer upprättas. Kul tycker jag då de gör mer nytta där än i min garderob.
Tack Umberto, Lucia och Arena för ert proffsiga arbete och för trevligt sällskap under denna korta tid.
 
Jag och Aurelio Minini i Pesaro
 
 
 
Tryckning och paketering
 
Smart!
 
Umberto var glad när han fick mitt regnställ från början av 80-talet
 
Bra simhand
 
Sprickor från jordbävningen