Du har väl röstat på Sarah??!!

 
 
 
 
 
 
 
 

I morgon är det idrottsgalan. Jag ska gå för första gången och jag ser verkligen fram emot det.
Men vad man ska ha på sig är inte riktigt lätt. Jag tror att jag hittat det jag ska ha på mig men behöver nog prova några gånger till. Har ingen som är hemma som kan vara smakråd så jag tänkte ringa på grannens dörr. Ska ha riktigt höga klackar på fötterna och det är jag inte van vid så det måste jag träna på ikväll.
Visst har du väl röstat på att Sarah ska få Jerringpriset. Jag tycker att det är ett självklart val.Hon hade hela Sveriges förväntningar på sina axlar och hon gjorde det!!Hon tog OS-guld, satte världsrekord och tog dessutom 2 medaljer till.
Igår hade vi en heldag med engagerade ledare inom simförbundet.Vi diskuterade den strategiska planen för svensk simning 2018-2025. Jag gillar verkligen när vi träffas och man får tid att diskutera och reflektera och lyssna på varandra. Tycker att det är oerhört givande. Tänk vad många engagerade och kunniga simpersoner det finns i Sverige. En oerhörd kraft. Vi gjorde även en rolig övning där 2 personer från varje årtionde fick svara på vad de lyssnade på för musik när de växte upp,vad de hade för förebilder under denna tid och vilket ledarskap de gillar idag. Det blev en tydlig bild över utvecklingen från 40-talet och framåt. Tänkvärt i hur vi ser på varandra och varandras sätt att leda och vilja bli ledda.
Under veckan har Martina Granström varit på besök på NEC. Hennes uppgift är att screena simmarna och lägga upp landträning och styrketräning för var och en. Kul att ha Martina med i verksamheten igen.