Tack alla fantastiska norrmän!!

Jag glömde att tacka er alla för den fantastiska hjälpen jag fick i Sandvika. Björn Soleng, du är fantastisk. Att se dig, det första jag gjorde, när det hemskaste just hänt var fantastiskt. Att du ställde in allt under er tränarkonferens för att sitta med mig är jag så evigt tacksam för. Du kommer ALLTID ha en speciell plats i mitt hjärta. Petter, Johan B, Johan S, Beda, Ingrid, Sondre, Ida…ni är så många som både jag och Pär genom åren haft fantastiska samtal med. TACK!
Dagarna rusar på och just nu är jag inne i en intensiv period av budget, utvecklingssamtal och uttagningar för RIG och Utmanare. Och snart är det SM i Stockholm. Kul! Och innan dess SUM SIM region. Tänk på att det är varje dags arbete som är det viktiga, inte att man måste åka hit eller dit på ett flashigt läger utan vad man faktiskt gör varje dag i sin träning. Såklart kan ett läger i värmen ge lite extra energi. Stå på och jobba med utvecklingsmål dvs hur långt kickar jag och hur snabbt går det. Hur många armtag tar jag per längd och på vilken tid (mini max). Hur långt dyker jag och hur snabbt vänder jag. Det finns så mycket att utveckla och vi svenskar kan definitivt bli bättre på både att dyka och jobba under vattnet och på att vända. Så… lycka till och stå på PÅ bilderna ser ni bla Emma Svensson och Jonas Persson på skypesamtal ang USA-Sverige simning Sophie Hansson NC State på Skype Diezel här och där, bla på mitt landställe i Kvicksund NEC träningar i Eriksdal med fullfart då Tamas med sina simmare var där Göran Kenntä och Karin Hägglund som förbereder föredrag på licenskurs "management" Dennis Fredriksson och Marco Birri som samtalar om ett eventuellt internationellt mästerskap i Sverige.