Hos Jennie och Jessica

Sitter på ett café och summerar mitt första dygn i Australien och mina möten med Jessica Eriksson igår och Jennie lite kort nu på morgonen. Jennie och hennes coach Chris Mooney har nyss åkt iväg efter en frukost och jag sitter kvar och jobbar. Ska träffa Jennie igen till lunch för att prata vidare.
Igår landade vi kl 7 på morgonen och tog oss vidare till Sunshine coast där både Jessica och Jennie är, men på olika ställen. Resan är lång, Stockholm-London-Singapore-Brisbane. 23 timmar i ett plan känns framförallt i benen. Bilresan från Brisbane till Jessica tog drygt en timme. Till skillnad från förra årets bilkörande på vänster sida i både Australien och Japan känner jag mig nu erfaren och det händer bara ytterst sällan att vindrutetorkaren går på i stället för blinkersen.
Igår blev det lunch med Jessica och coach John Wallace. Jag träffade John första gången på VM i Kazan men nu blev de tid för samtal med honom och styrkecoachen. Jessica tränar för andra gången med John och hans dotter Tess som också är bröstsimmare. Kul att lära känna John, som jobbat so coach i många år. Jessica bor hemma hos John och Tess i ett fantastiskt hus nära den ännu mer fantastiska beachen. I morse åkte jag förbi poolen de tränar i för att hälsa på igen på väg till Jennie och Chris Mooney. Förra året var jag och hälsade på Jennie och Chris första gången men då höll de till i Brisbane, gold coast, alltså. Nu jobbar Chris på University of Sunshine coast.
 
Sunshine coast
 
Jessica Eriksson och John Wallace
Lunchtime
 
University of Sunshine coast
 
Frukost med Jennie Johansson