Midsommar, trafikkaos och massor av simning förstås

Finns det något bättre en svensk sommar? Jag tycker inte det. Lagom varmt, grönt och fint. Men det är klart regnet kan jag vara utan. Midsommar gav mig en liten ledighet som kändes bra. Nu är jag full av energi igen. Hälsade på Catharina Bergström och Janne Carlstedt som också ha ett ställe i Kristinehamn. Detta par har massor av erfarenhet av elitidrott efter sina många år på Bosön. Jag kommer ihåg när jag gick idrottscoach med Catharina Bergström som kursledare. Hon har verkligen lämnat avtryck i mitt liv, i mitt sett att tänka. Kul att höra att hon är generalsekreterare på roddförbundet. Bra för dem! Jag hann även med att spåra med Diezel, något som är både kul och extremt krävande…av mig. Styrka, balans och kondition krävs. Bra motion! På vägen hem var det mer kaos i traifken än någonsin, men det berörde mig inte ens. Stod still på motorvägen i 2,5 timme men fick möjlighet att ta en ringa samtal och även jobb på datorn. Två långtradare hade hakat i varandra och blockade hela motororvägen. Appropå långtradare så körde ju en sådan in i Södertäljebron. Hörde på radion att flera människor var så upprörda över att de blev försenade till sina midsommarfiranden så att de ringt och hotat åkeriet vars lastbil kört in i bron. Själv undrar jag hur det gick för chauffören. Midsommarhelgen bjöd oss på annat än sill och gott att äta. Flera simmare tävlade i Sette Colli i Rom. Michelle Coleman slog personligt rekord på både 400 och 200 frisim. Louise Hansson simmade snabbare än tidigare i år. Jennie Johansson likaså. Bra! Och nu pågår de amerikanska uttagningarna i Omaha. Snabba simningar, precis som väntat men även simmare som inte riktigt lyckas nå upp till tidigare nivå. Det börjar dra ihop sig och sista kvaldag inför OS närmar sig med stormsteg. Fick en kommentar på mitt förra inlägg från Maria i Triton. Hon undrade vad vi såg vid lagkappsväxlingarna dvs vad som kan förbättras. Det generella är att vi kan lära oss att använda våra armar bättre för att få med oss farten. Jag tror att vi kan träna detta betydligt oftare, lägg in växlingar i den dagliga träningen inte bara sista veckorna mot tävlingarna. Sist men absolut inte minst pågår SUM-SIM i Linköping. Intressanta simningar och förhoppningsvis många framtida simmare i våra landslag.
 
Kaos mellan Karlskoga och Örebro
 
 
Janne Carlstedt och Catharina Bergstöm
 
Spårning med Diezel
 
Midsommar
 
Hopptestning med Leif Larsson och nya pes av Erik Persson
Mastersgänget som tränar i Eriksdal med Anders Berlin i spets