Dax för tävling

Det blev en hel vecka hemma, egentligen helt oplanerad. Jag hade tänkt stanna i Turkiet men då jag var på palts och såg att allt, och då menar jag verkligen allt, flöt på hur bra som helst, beslöt jag mig för att åka hem där det fanns mer att göra. Nåja det var inte bara detta. Jag skulle på begravning också.

Begravningar är en tankeväckare. Att fundera över hur man tar vara på sitt eget liv, hur man tar han om sina relationer med nära och kära….Ibland fastnar man i ett tempo som gör att man prioriterar bort just dessa

Turkietgänget har nu avslutat lägret och begett sig till Barcelona för att tävla. Det var fler än mig i Turkietgruppen som åkte och kom till. Jennie Johansson och Tomas Sundelin, vår nye norske fysio åkte hem medan Ida Lindborg och Jeanette Berggren, vår svenske fysio, kom dit. Gemensamt för alla är att de tycker att stället är fantastiskt! Ett mycket lyckat OS-läger med andra ord.

Just nu sitter jag på Dusseldorfs flygplats och väntar på mitt försenade plan till Barcelona. Mare Nostrum står på schemat. Där tävlar Sarah, Jennie, Simon, Erik Stina, Johannes, Mattias .

Någon som tävlat klart denna gång är Therese Alshammar. Det var kul att se att hon fick till det på både 50 frisim och 50 fjärilsim. Avslappnat och med glädje, då går det bättre.
 
Var inbjuden på studentuppvaktning hos simmaren Samuel Törnqvist och han visade upp en dold talang
Utsikten från flygplansfönstret
Rene Tour, stilstudie 90-talets landslagsoverall
 
 
 
 
 
#1 - - Eva Nilsson:

Är fotot på Rene också från 90-talet?

Svar: ha ha nej det är det inte ser det så ut?
Ulrika Sandmark