Mindre än 100 dagar kvar och allt flyter på

Tider går fort. Nyligen var det 2012 och OS i London. Nu är det mindre än 100 dagar till OS i Rio. Jag blev inbjuden till radiosporten och Alexander Lundgren för att prata OS och att det då var 100 dagar kvar. Det är intressant när man får koppla ihop ansikten med röster man mycket väl känner igen från radion. Alexander kommer jobba ihop med Anna Karin Kammerling på EM.

EM i London går ju i OS bassängen, ska bli kul att se hur det ser ut nu. Vi kommer bo på gång avstånd från simhallen vilket är skönt men väldigt sällan går att lösa. I Berlin 2014 hade vi det så också men då var vägen från avsim till tävlingsbassäng väldigt lång, tror att det tog 10 minuter att gå och med ett stort antal trappor.

Jennie Johansson kommer simma EM i London och nu har hon äntligen kommit hem från Australien. Vi lunchade i veckan och det är alltid lika kul att prata med henne. Hon är väldigt noggrann och lämnar inget åt slumpen och det märks när man pratar planering. Det gillar jag! Ingen slump att hon tagit VM-guld!!

Träffade Bosögänget i förra veckan för en utvärdering av vår testverksamhet och hur vi ska gå vidare. Det är alltid spännande när Nicky kommer då han för det mesta provar nya skäggvarianter. Kul, tänk om man kunde göra det.
Bosögänget (denna gång Juan och Tobias)är alltid fulla av energi och nya idéer. Denna gång var nya chefen Glenn Björklund med och kom med intressant input från "sin värld".

När jag kom hem från Malmölägret i förra veckan var jag tvungen att åka direkt till veterinärkliniken med Diezel. Analsäcksinflammation och nu har han tratt och munkorg. Pust! Alltid är det något. Så denna vecka blir det mer jobb hemifrån än vanligt.

Innan jag flyttade till Södermalm hade jag inte sett råttor utan bara skogsmöss som ju är riktigt söta. Men nu hör det till vardagen att jag och Diezel träffar råttor när vi är på promenad. Dom är inte lika söta som skogsmössen.
 
Nicky Lukic
Radiosporten
 
 
Diezel
 
Våren är här