Tack för ett bra EM

Sitter på planet på väg hem från ett mycket bra EM. Vi har simmat bra på många sätt;

OS-simmarna har visat på god form.De ligger rätt i sin plan

Och flera simmare har gjort framsteg tidsmässigt och i vissa fall teknikmässigt

Vi åker från EM med ett stort antal personliga rekord och 9 svenska juniorrekord. Dessutom 2 svenska rekord. Victor Johansson, Petter Fredriksson, Isak Eliasson och Sophie Hansson lämnar EM med ordentliga personliga rekord och i vissa fall semifinalsimningar. Killarnas lag hade som mål att gå till final på alla lag. De lyckades med ett lag och var när med övriga. Johannes Skagius är tillbaka igen. Började veckan lite svajigt men åkte från EM med ett bra 50 bröstsim och ett riktigt bra 100 bröstsim i laget.
Vi fick möjlighet till en generalrepetition för vårt supportteam i form av fysios, coacher, ledare, psykologer. Viktigt att vi är stabila och stadiga i alla väder!

Vi är stärkta inför OS men också inför framtiden. Jag hoppas att det är många killar hemma i Sverige som känner sig sugna att finnas med i våra herrlag. Och jag hoppas att de är likadant på tjejsidan även om jag tror att det dröjer ett tag innan fler tjejer slår sig in i våra seniorlagkapper. Jag hoppas att de tjejer som fanns med nu och på Universiaden i somras och som simmat ett antal år fortsätter satsa och skruvar till sin satsning ytterligare så att de bryter en flack utvecklingskurva. Om ni vill veta hur man gör fråga de som gjort just detta, ex Magdalena Kuras.
Magda känner jag med, hon blev sjuk dag 1 och blev tvungen att åka hem från EM, tyvärr.
 
Mina bilder från EM