Tack HS för denna gång

Sitter på Scandic Nord i Helsingborg och känner mig glad och fylld av energi. Jag har tillbringat hela dagen i Helsingborg och fått förmånen att prata med NIU eleverna på Filbornaskolan (vilka härliga elever)och senare på dagen även inför HS:are på deras årsmötet. Årsmötet avslutades med prisutdelning för årets simmare, årets kämpe, årets lag osv. Jag måste medge att jag sällan skådat ett proffsigare årsmöte. Ni som vill se till att ni har deltagare på era årsmöten, fråga hur HS gör!
Fördrev tiden med Jonas Lundström och Isabel Heed i deras fina hus. Bra snack och kul att träffas.
Dagen började däremot inte så bra. På Bromma flygplats fick jag beskedet att mitt plan till Ängelholm var en timme försenat. Detta skulle betyda att jag skulle missa min tid för föreläsningen på NIU i Helsingborg. Jag gick och frågade om jag kunde få byta plan och destination och jag hade egentligen ingen förhoppning om att det skulle gå. Men det gick!! Stort tack till BRA som måste vara ett av de mest flexibla flygföretagen i Sverige!
Förra veckan var DN på besök på NEC. Kul att se Jonas Lindkvist, fotograf på DN, jobba. Alltid under vattnet för att fånga simmarna på ett bra sätt, och fina bilder blir det.
I lördags var det fartpass för NEC-simmarna. På besök var Södertäljesimmarna Erik och Björn med coach Christian och andningscoach Mikael Asp. Intressant att se hur Södertäljesimmarna jobbar med andningen. Alla simmade fart utom de nyss hemkomna australiensarna Michelle Coleman, Jessica Eriksson och Isak Eliasson. Nu är det nedräkning inför Swim Open. Presskonferens på fredag och tävlingsstart på lördag. Äntligen!
Helgen tillbringade jag på mitt landsträlle med att röja ogräs på min tomt, något jag inte haft tid att göra på många år… och det syns
 
#1 - - Anders Widell:

Nu har du glömt att namnge personerna på bilderna, igen!

Svar: Hej nej då det var medvetet, jag var lat. Ska bättra mig
Ulrika Sandmark