Sluta skita utomhus!

Ibland är det verkligen inte kul att ha hund. Jag stannade på min promenad men Diezel vid Munchenbryggeriet. Jag hade sett en snödroppe och tänkte ta ett kort. Plötsligt slänger sig Diezel över något som han hastigt tuggar i sig. Mina farhågor besannades när jag känner lukten av bajs…och då menar jag inte från en hund. Snabbt tog han sina leksaker i munnen och traskade glatt hemåt. Själv gick tankarna runt i huvudet, hur skulle jag göra när jag kom hem, slänga leksakerna, torka hunden i munnen och sedan skicka ut honom på balkongen och hoppas att det efter ett tag försvunnit. Så blev det. Så jag ber alla nödiga personer att sluta göra det de gör utomhus!Använd toalett!
Nu är vi inne i en period av tävlingar i 50:a i Sverige och även utomlands. Det börjar dra ihop sig till vår kvaltävling, Swim Open som simmas i Stockholm i april. Denna tävling är kval till alla våra mästerskap för senior, junior och ungdom. Det verkar som om det blir ett mycket bra startfält i år igen, bra jobbat Dennis.
NEC rullar på bra med besök från alla delar i Sverige och även andra länder. Denna veckan hade de besök från Island. Förutom simning med tester så har de även möjlighet att träffa Martina Granström för screeningar och uppföljningar, Rene vår doktor, Göran eller Andreas som jobbar med idrottspsykologi eller såsom grabbarna gjorde förra veckan Stig Mattsson som de kan bolla sina funderingar kring kosten med.
Till helgen är det även dags för Rein Haljand att komma IGEN (tiden går så fort). Då kommer vi följa upp de 3 teknikpunkter var och en av simmarna fick att jobba på vid förra tillfället han var i Sverige.
 
Carl Jenner och Niklas Judell, Karlstad SS
 
Eyglo från Island
 
Platsträning med Diezel på Bromma flygfält
 
 
Under veckan har jag varit i London på en träff för kvinnliga elitcoacher inom olika idrotter. Vi har ett samarbete med England där vi utbyter erfarenheter med varandra. Otroligt inspirerande. Upplägget på träffen var dessutom väldigt proffsigt och tillät många att komma till tals. Jag och Katarina Vangdal. fk för golfen, höll varsitt anförande på 18 minuter, 18 minuter prova det!! Otroligt svårt att hålla det så kort men eftersom vi hade en digital klocka framför näsan var det bara att jobba på med tempo. Jag passade även på att hälsa på Englands förbundskapten, Bill Furniss, i Loughborough. Ville veta hur han jobbat med framför allt sitt ledarteam för att nå de framgångar han och England lyckats med. Flera intressanta saker tar jag med mig hem som jag säkert får möjlighet att återkomma till.
Tack RF och Liselotte Ohlsson för två mycket bra dagar!
 
Träffade Gunnar Larsson och pratade om simidrottsakademien
Skidåkning inne på stadion
 
Bill Furniss
Liselotte Ohlson RF
 
Katarina Vagndal och Anne Forsell