Värre än en storm

var det när jag vaknade av ett ohyggligt ljud från balkongen. När jag nyvaken tittade ut kom en 6 kilos mås vandrande på balkongen med vingen hängande. Jag gick efter och strax, efter två försök, kunde den flyga iväg. Jag lät Diezel springa ut eftersom fågeln flugit iväg. Han drog som en raket runt hörnet med krage runt huvudet (pga att han ej skulle klia sig)och strax hörde jag massor av mystiska och höga ljud. Det visade sig att det var en annan mås på balkongen som Diezel nitade ordentligt. Fjädrarna flög och måsen skrek. Jag lyckades rycka bort Diezel och sprang in. Jag vågade mig inte ut utan gick dit dagen efter för att se vad som hänt egentligen. Måsen var borta och kvar var en trasig kruka och massor av fjädrar. Dramatik på Söders höjder.
I onsdags träffade jag Juan Alonso, Bosön, i badet då han testade simmarnas effektivitet i vattnet då de är inne i en tuff vecka. Marcus Åradsson var gäst då hans simmare Robin Hansson var på plats.
Helgen har jag avnjutit på mitt landställe i Kvicksund, magiskt skönt!