Rekrytering eller selektering...

Göran Kenttä är en smart typ. När vi genomförde vår talangselektering kläcker han plötsligt kommentaren om selektering kontra rekrytering och jag känner mig dum. Såklart är det rekryteringar vi håller på med och inte selekteringar, en viss skillnad! Såklart.. måndag och tisdag utmanarrekrytering och onsdag och torsdag RIG-rekrytering. Fantastiska samtal med unga individer som delar med sig av framgång och motgång. Tack för er tid! SM/JSM var en rolig tillställning med ett bra engagemang från arrangörerna Södertörn, Neptun och Polisen. Massor av intressanta simningar och flera nya SM-vinnare vilket alltid är kul. 4 simmare simmade under kvaltiderna men då jag hade ett gäng extraplatser pga återbud och skador valde jag att ta ut några extrasimmare. Så totalt blev det 9 simmare som åkte till Thanyapura för precamp och tidsomställning och däreftertill kortbane- VM I Hangzhou Kina. Jag har valde att stanna hemma, vilket känndes som en bra lösning under rådande omständigheter och då tuppen var liten. Rene Tour blev mediaansvarig, läkare och FK denna gång. Som tur var fick han mindre att göra än jag hade förra gången vi var i Thanyapura. Då bodde jag på sjukhuset och lovade mig själv att inte åka tillbaka. Nu är det inte därför jag väljer att stå över om någon tror det. Och självklart kommer jag åka tillbaka till Thanyapura någondag då det är ett riktigt bra ställe. VM gick bra och speciellt för Michelle Coleman som nu är tillbaka igen efter skadebekymmer. Erik Persson slog svenskt rekord på 100 bröstsim och simmade final på 200 bröstsim. Johannes slog svenskt och killarnas 4x200 lag simmade en överraskande final och slog svenskt rekord. Så en del roliga simningar. Nu har jul och nyår firats och jag sitter med seniorlandslaget på flyget mot Teneriffa för läger på T2, medan juniorerna är på väg hem från Egypten. Allt rullar på som vanligt och jag ska bli flitigare att skriva igen!