Anne Forsell

Jag och Anne känner varandra sedan långt tillbaka. Det började 1992 med att vi tillsammans var ansvariga för "Tjejsatsningen" i Stockholm. Jag och Anne drev detta under 2 roliga år. Satsningen riktade sig till både simmare och ledare. Då hade vi ett 20-tal kvinnliga ledare på de föreläsningar vi erbjöd. Vad gör alla dessa nu?
Under början av 90-talet var Anne förbundskapten för de svenska juniorerna. Jag blev uttagen att vara tränare under Annes ledning, lärorikt och kul. Anne jobbade vidare med seniorer och var under en period förbundskapten för seniorerna tillsammans med Hasse Bergkvist. Idag är Anne team manager för badmintons utvecklingslag. Hon är även ordförande för tränarföreningen inom svensk simning. Tränarföreningen och simförbundet planerar tillsammans intressanta utbildningar och föreläsningar för de svenska simtränarna. Men samtalet för dagen handlade om vårt nätverk med kvinnliga tränare som vi nu jobbat med i snart 2 år. Vi brukar träffas två gånger om året för att diskutera viktiga bitar kring vår roll som tränare/ledare. Dessa träffar ligger oftast i samband med SM. Vi är för tillfället ett 10-tal tjejer som är tränare/ledare på junior och seniornivå. Vi hoppas givetvis att denna grupp ska växa i antal,Nästa träff blir på SM i Sundsvall och då med en intressant kvinnlig ledare...

Mötet med Anne påminde mig om att jag inte betalat medlemsavgiften till tränarföreningen, något jag skyndade mig hem och gjorde.
Du är väl också medlem?