Tomhet

Så känns det när faktum är att allt är slut. Vi hade ju räknat med att simma sista dagen också. Men det blir inte alltid som man tänkt. Nu har vi helt plötsligt 2 dagar där vi kan göra det som faller oss in. Själv har jag utvärderingsmöten med simmarna och möten med SOK personal på schemat. Lite träning kanske, finns ju fantastisk träningslokal…eller så tar jag en bra bok och lägger mig i solskenet. Har inte bestämt mig ännu.
Jag är otroligt stolt över detta fina landslag. Bra kamratskap där alla stöttar varandra. En viktig kugge i detta är naturligtvis Sarah som efter 4x200 frisim kommer upp och säger till reportrarna ”Bäst i Europa” medan hon skyndar förbi. Lagkapper är viktigt och bygger ett landslag. Det är därför vi har satsat på att ha lagkapper på alla EM och nu till hösten på kortbane VM. Många ser möjligheten.
Jag är redan sugen på att börja jobba igen med framtiden. Ser Tokyo och Fukouka (SOK:s precamp) för mitt inre. Vad kan vi ändra på, vad kan vi göra skruva till osv. Hoppas ni klubbtränare hemma i soffan känner likadant och är sugna på att ta ”nya tag”. För det är ju i klubbarna ute i Sverige som våra blivande landslagssimmare och OS-finalister formas genom bra träning varje dag, varje pass, varje minut osv
Vi kommer börja med en kickoff 6-12 oktober. Detta är en kick off mot OS 2020 i Tokyo. Då är simmare och hemmatränare inbjudna och detta ser jag fram emot. Hoppas på många intressanta diskussioner kring individuell utveckling med progression och mycket annat. En ny utvecklingsplan kommer presenteras och mycket annat
Innan dess har vi en tränarkonferens i Stockholm den 23-25 september. Jag kommer på denna konferens, tillsammans med OS-tränarna, berätta om OS och vägen fram till OS. Välkomna till intressanta diskussioner och reflektioner både från oss och er förhoppningsvis
Välkomna dit och visst vore det kul om ni som diskuterar lagkappsuttagningar på nätet och vad som hade varit rätt uttagning kommer till denna konferens . Jag delar gärna med mig av mina och övriga landslagstränares sätt att jobba.
Välkomna!
Sarah firas efter ännu 2 medaljer, med tårta hos SOK
 
OS-bronset väger 900 gram och är en riktigt vacker medalj
 
Simon Banks och Carl Jenner
 
#1 - - Sophia Sundberg :

Grattis till fina framgångar Ulrika :). Väldigt roligt att följa och tack för din blogg!

// Sophia Sundberg

Svar: Tack Sophia och hur är det med dig?
Ulrika Sandmark