Maja bäst i världen

Jag har nämnt det tidigare. Miljön i Eriksdal kryllar av mästare på alla nivåer. I morse träffade jag Maja Reichard. Ovanligt nog låg hon själv och tränade, dvs ingen ledsagare som hjälpte till med vändningar och dylikt. Det visade sig att Anna som skulle vara där, var sjuk. Nåja Maja klarar sig utmärkt ändå och kunde stanna till så att jag kunde gratulera henne till helgens framgångar
4 världsrekord i helgen , det inger respekt!
På banan bredvid simmade fler mästare, nämligen NEC gänget. Idag var det fler på kanten än i vattnet då hela Bosöns test team var på plats för att genomföra ett steptest, 5-7x200 spec med laktattestning och pulskontroll. Jag fick möjlighet att prata med Nicky lukic om hans resor till Skåne förra veckan då han var där och följde upp tekniken med simmare där. Juan och jag pratade hudveckstester och vad vi egentligen kan se i dessa tester.

Det är viktigt att vi har olika typer av tester för att se att vi är på rätt väg. Men det gäller att kunna tolka testerna och vad resultatet innebär. Ju fler olika områden vi kan testa och följa upp regelbundet desto lättare är det att känna sig själv, hur man reagerar på träning och vad just jag behöver för att höja mig en nivå.
Sista bilden möttes jag av i receptionen på Simförbundet. Ser lite underligt ut men visade sig att det är en docka med friidrottskläder som ska till kvällens tävlingar i Globen.