Lisa, du saknas oss

 
 

I förrgår nåddes jag av beskedet att du gått bort, nyss 37 år fyllda. Det är inte klokt. Vet att du haft ont i många år men trots detta var du som vanligt när vi talades vid eller skrev till varandra. Aldrig ett ord om att du hade det svårt. Efter beskedet letade jag bland mina kort efter ett på dig och hittade ett som var precis så som jag kände att du var för mig. Den starka, kloka, glada, rejäla, energifyllda personen som alltid tog tag i saker och gjorde dem så himla bra. Jag saknar dig!
Livet är inte enkelt och dessa hemska besked gör att vi stannar upp och tänker till. Vad är livet värt. Är det värt att ha en massa konflikter, ovänner, sura miner osv.
Nej, ta vara på tiden och var snälla mot varandra. Jag ska dra mitt strå till stacken det lovar jag.

Under veckan har NEC haft besök av Skövdesimmare och Tamas samt 4 simmare från Jönköping. Vi har genomfört simfysprofilen med hjälp av Bosögänget och Johan Setterberg (från Norge ). Nu känns simfysprofilen fulländad och i rullning. Äntligen efter några prövoår. Testerna består;
• Kalipermätning och vikt
• Hopptest (vertikalhopp)
• Kraft på land (simbänk)
• Kraft i vattnet (dragtest)
• Steptest (mjölksyratest i vattnet)
• Efficiencytest (simtest)

Den 26/2 kör vi dessa teser för simmare som inte simmar på NEC. Då kör även Rein sina filmningar igen.. Tänk vad tiden går snabbt. Tyckte han var här nyss.
I lördags hade jag Tero Välimaa och Jozef Michlewicz på middag. Tero är en rolig typ. Så många roliga historier. Han simmade ju en kort tid under början av 2000 i Väsby för Pär. Numera jobbar han som tränare i SKK tillsammans med Bosse, Hasse och Robban. I det gänget är han ju lillpojken kan man tänka. Appropå Pär så visade han mig stolt vad han fått av sin arbetsgivare VSS. En jättefin tavla där medarbetare, fd simmare osv skrivit om honom. Tack, det var fint gjort! Ni ska bara veta hur mycket det betyder för självkänslan !
I morse besökte jag och Carl Jenner Södertälje SS. Full fat i en simhall som de själva kan driva till viss del. Roliga läsningar för landträning och powerracks. Att Södertälje har något ordentligt på gång har vi ju sett under 2016. Nu blev det ännu mera tydligt. Planering, visioner, teamwork osv. Energin bubblar och jag är övertygad om att vi får se mycket mer av Södertälje i framtiden. Eftermiddagen tillbringade jag i Växjö då jag blivit inbjuden att prata för simmare, föräldrar och tränare i Växjö SS. Jättekul att vara ute i verksamheten. Träffade dessutom Pia Ygman fd Westerblad som är en ”gammal” kompis från det jag simmare på 70-talet. Växjö ligger mig varmt om hjärtat då vi i Spårvägen hade ett utbyte med klubben på 70-80 talet. Dessutom kom mina 3 första och bästa tränare därifrån Sven Rune Malmberg, Thomas Löfgren och Magnus Kjellberg. Dessa 3 studerade på GIH under 70-80-talet och hade parallellt med studierna även träning i Spårvägen.
Nu på väg hem från en härlig dag fylld av nya möten som gett upphov till nya idéer och tankar inte bara hos mig utan också hos de som mött mig.. Vet att när jag kommer hem och får se bilden av Lisa så är jag tillbaka till den overkliga verkligheten… som heter livet.
Sov gott Lisa!Vi ses senare