4 länder på en dag

 

Trodde jag nästan när jag idag cirkulerade över Färöarna. Lämnade Stockholm i morse, mellanlandade i Köpenhamn. Cirkulerade ett bra tag över Färöarna då det var för blåsigt för att landa. Fick infon att vi skulle till Stavanger för att tanka. Men det blev övernattning i Stavanger, på flygplatsen. Förhoppningsvis kommer vi iväg till Färöarna i morgon.
Vad ska jag göra där? Jo jag är tf sportchef, då Henke har semester och är ute och reser. På onsdag är det ett möte för sportchefer och förbundsdirektörer för de nordiska länderna. Jag tänkte att jag skulle hinna med att titta på dessa intressanta öarna innan mötet. Har nog aldrig sett direkt mycket när jag varit jorden runt utan oftast blir det simhallen och hotellet. Det blir det kanske nu också.
Så just nu sitter jag på hotellrummet i Stavanger och förbereder mötet och läser bl annat MClaren rapporten. Intressant läsning!
Appropå intressant så har jag under föregående vecka varit på idrottsgalan. Det var riktigt kul. Jag satt med Erik Persson och Stina Gardell och våra sponsorer. Tommy Malmsten som var en av de första landslagstränarna jag träffade när jag simmade i landslaget på 80-talet. Tänkt vad häftigt att hans linor, glasögon och mycket annat används av många i hela världen och ofta på våra stora mästerskap. Swedish goggles! Malmstenslinor! Stolt svensk!
Idrottsgalan innebar god mat och väldigt bra underhållning! Sarah fin som vanligt på scenen, även om jag tycker hon borde varit där oftare. Men hennes bror Linus! Vilket fantastiskt tal han höll för henne. Jag grät precis som Sarah. Efter allt var det dans, men det hoppade jag över, Jag minglade istället. Bra ställe att skaffa kontakter.
Var på besök hos SS04 för att prata med dem om organisation och framgång. Kul! Jag har sagtdet förut och säger det igen. Genom möten utvecklas man och det är en riktig win win situation tycker jag.
I slutet av veckan var det så dags för Pärs 60-års fest. Tack alla ni som kom. Det var väldigt lyckat. Och tack till min bror som lagade maten med italiensk touch, så som Pär gillar Tack alla ni som önskade Pär lycka till efter Bosses text på simma. Det värmde både Pär och mig. Och ni som lagt av med elitsimningen efter att ha levt med det varenda dag och timme i veckan, ni vet vad han har gått igenom innan detta beslut!
 
Stina Gardell och Erik Persson
Simmarna!
 
 
Malin på Arena och Ulla Gustafsson
 
Jan Olsson och två gånger von Holst
 
 
Arena crew, Malin och Anders, Arena Sverige
 
 
 
Jan Björk SS04
Gunnar Fornander, hur många talangfulla simmare har inte han haft?<och matchat på ett långsiktigt och klokt sätt
Jonas Hägerhäll, SS04
 
Jens Antlöv SS04
Pär och min bror Erik