Ärlighet varar längst

Hittade en 100-lapp på stranpromenaden i Ystad. Skrek direkt till de badande i poolen om det var någon av dem som tappat lappen (de var klädda i baddräkt) Såklart ingen men då hade jag i alla fall sagt till… Kändes bättre än att bara ta den. Ja, jag är nu i Ystad. Föreläsning för Nätverket Österlen i morgon kl 7.30, lunchmöte med Ystads näringsliv kl 12.00 tillsammans med Simon Sjödin och Christoffer Carlsen. Därefter tyvärr besök hos veterinären pga vissa besvär Diezelgubben har.
Idag var jag på ett mycket trevlig besök på Polhemsskolan. Aldrig varit där men vilken härlig miljö! En riktigt gammal skola med fina lokaler. Beundrade golven som var rutiga i svart och vitt bl a. Alltid lika kul att träffa Sebastian Marko Varga, en kille som ahr åsikter och vågar stå för dem öppet!Bra och utvecklande. Vi tycker inte alltid lika men det är ju det som driver utvecklingen framåt. Bra för svensk simning att du nu kommit tillbaka till där du hör hemma.
Igår träffade jag Stene Williamsson, RIG-ansvarig, i Helsingborg. RIG-möten genomförs 2 gånger per år och då träffar jag förutom Stene rektorer, simmare, boende ansvariga och lärare. Just nu är det 4 simmare som simmar på RIG-et men till hösten fylls dt på med 4 till.
På min väg från Linköping åkte jag förbi Motala och träffade Marcus Wernström och Joachim Willén. Där träffade jag simmarna på RIG Triathlon och NIU-simning.
Jag fick riktiga flashbacks från Luxor Cup på 70-talet och 80-talet. Badet är ju ett gammalt bad och liknar fd Åkeshov med bl a. Skvalprännor … undrar om det namnet försvinner snart när det byggs bort.
Det har hänt mycket i dessa rännor under diverse fartpass.