Back to basic

Betyder säkerligen olika för olika människor och vid olika tidpunkter. Just nu, för mig, betyder det att jag är tillbaka i de trakter där jag växte upp, gick i skolan och simmade. Jag bor sedan några veckor hemma hos mina föräldrar då stambytet fortfarande pågår i min lägenhet. Hemlagad mat, sällskap och mycket snack om nu och då. Vi har det bra…jag och Diezel. Idag tog vi en tur bort till Nälstabadet för att väcka till liv minnen. Vilka minnen! Här simmade jag mina 8x100 start 1.10 med vändning och snittade 1.07. Magnus Kjellberg drev på och fick mig att prestera utöver vad jag trodde jag kunde. Efter en sådan serie var jag säker på att jag skull simma fort. Mina 8.52 på 800 står sig långt fortfarande. Vad beror detta på? Stambytet går framåt och är klart i början av april. Tur det då jag bl a under Swim Open har norrmännen på middag, enligt tradition. Detta började för många år sedan. Dessa norrmän, som jag och Pär känt sedan början av 90-talet, har alltid gillat Pärs burgare. I år blir det min bror (Sparris fd simmare och kock) som får stå i köket. Detta ser jag fram emot. På senaste tiden har vi jobbat mycket med ”samordnad stöd”. Vi är parasimning, simning open water och simhopp. Vi har pratat nutid, framtid och vad som krävs för att vi ska vara i världsklass. På schemat just nu är även jobbet med vår säsongsplanering. Möte i veckan som kommer innehålla mycket diskussion kring åldrar, placering av mästerskap och mycket annat. NIU-besök görs av mig och Helena Bengtsson och vi betar av skola efter skola. Vi tittar på verksamheten utifrån nivå på simmare, utveckling, återväxt/underlag, support osv. Närmast nästa vecka är besök i Falun. Förra veckan hade vi ett fantastiskt intressant möte. Då träffade vi GIH och KTH för att prata samarbete kring forskning, RIU och tränarutbildning. GIH har rustats och öppnar förhoppningsvis till hösten. Det börjar dra ihop sig till Swim Open och startlistan har precis kommit ut. Ett grymt startfält som vanligt! Lycka till med förberedelserna inför SOS. Vi ses där om inte förr.